https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年3月16日金曜日

I Have a Love/Marianne Faithfull翻訳

Marianne Faithfull I Have a Love Natalie Wood West Side Story


I Have a Love

Artist: Marianne Faithfull
Album: Love in a Mist Album
Also in: Faithfull Forever, Marianne Faithfull's Marianne Faithfull I Have a Love Natalie Wood West Side Story

I have a love and it’s all that I have
Right or wrong, what else can I do ?
I love him, I’m his,
And every thing he is
I am, too.
私には愛する人がいる、実際、それは私の心をすっかり占めていて
正しかろうと間違っていようと
他にどうすることが出来よう?
私はその人を愛している、私は彼のものだ
もちろん彼は然るべく存在し、私も又そうだ

I have a love and he’s all that I need,
Right or wrong, and he needs me, too.
I love him, we’re one.
There’s nothing to be done.
Not a thing I can do
私には愛する人がいる、そして彼は、私が求めるその人だ
正しかろうと間違っていようと、彼も又、私を必要としている
私はその人を愛している、私達は一つだ
何も与えられない
与えられるものは何一つない

But hold him,
Hold him forever.
Be with him now
Tomorrow and all of my life.
唯、彼を抱(いだ)く
彼を永遠に抱く
明日も生涯も、ずっと
この時、彼と共に生きる

When love comes so strong
There is no right or wrong.
Your love is your own.
愛が非常に確固としたものになると
決して、正しいとか間違っているとか云うものではない
貴方の愛は貴方ならではのものだ

14:42 2012/03/16木曜日