https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年3月26日月曜日

Black girl/Name Marianne Faithfull翻訳

Mark Lanegan and Kurt Cobain - Where Did You Sleep Last Night?


Song Black girl
Artist Name Marianne Faithfull

Black girl, black girl, don't you lie to me
Tell me where did you sleep last night ?
In the pines, in the pines
Where the sun never shines
And I shivered the whole night long.
悲惨な君、悲惨な君、僕に嘘を吐(つ)かないで
教えて、昨日の夜、何処(どこ)で寝たの?
決して日が差さない松林の中で、松林の中で
一晩中ずっと震えていた

Tell me where did you get that pretty little dress
And those shoes that you wear so fine ?
I got my dress from a railroad man
And my shoes from a driver deep in the mine.
教えて、とても素敵なその可愛らしい洋服とその靴を何処で買ったの?
私に夢中になった鉄道員に洋服を、運転手に靴を、貰ったの

Black girl, black girl, don't lie to me
Tell me where did you sleep last night ?
In the pines, in the pines
Where the sun never shines
And I shivered the whole night long.
悲惨な君、悲惨な君、僕に嘘を吐(つ)かないで
教えて、昨日の夜、何処(どこ)で寝たの?
決して日が差さない松林の中で、松林の中で
一晩中ずっと震えていた

15:41 2012/03/26月曜日