https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年6月28日金曜日

Always/Leonard Cohen翻訳

ALWAYS 
LEONARD COHEN

(Oh friends, .. don't matter if you're a man or a woman. If you're in love
with somebody, these are the words that you got to learn to say. Now
listen carefully. Here it comes...)
I'll be loving you always
with a love that's true, always
When the thing you've planned
needs my helping hand,
I will understand, always, always
ああ、君達、男であるか、女であるかどうかは、気にしないで
もし君が、誰かに恋をしているのなら、これは、君が復唱する稽古を始める合言葉だ
さて、注意深く聞いてほしい、さあ始めよう・・)
僕は、何時も君を愛している
愛があれば、何時もそれは変わらない
君が意図して来た事が僕の助力を必要とする時
僕は、何時も何時も了解する

Days may not be fair, always
Yeah but that's when I'll be there, always
Not for just an hour,
Not for just a day,
Not for just a year, but always.
日々は、何時も順調である筈がない
そう、何れにせよ、僕は何時も変わらない
一時間だけではない
一日だけではない
一年だけではなく、ともかく何時も

I said that I'll be loving you, always
with a love that's true, always.
When the thing you've planned
needs my helping hand,
I will, I will understand, always, always
僕は、何時でも君を愛していたい、と僕は口にした
愛があれば、何時でもそれは揺るがない
君が意図した行為が、僕の助力を必要とする時は
僕は、何時でも、何時でも、必ず、必ず了解する

(Oh that's pretty ... that's pretty too ... Oh darling)
(ああ、それはいい…それもいい…ああダーリン)

The days may not be fair, always
Yeah but that's when I'll be there, always
Not for just a second, or a minute, or an hour,
Not for just a weekend and a shake down in the shower,
Not for just the summer and the winter going sour,
But always, always, always
日々が、何時も順調である筈はない
そう、何れにせよ、僕は、何時でも変わらない
一秒、或いは一分、或いは一時間だけではない
週末、そして俄雨に遭って動揺している間だけではない
夏、そして悲観的になる冬の間だけではない
何れにせよ何時でも、何時でも、何時でも

(Ok if you don't want to quit, let's try it one more time)
(オッケイ、もし君が出て行きたくなければ、もう一度遣り直そう)

I'll be loving you, always
with a love that's true, always.
When the thing you've planned
needs my helping hand,
I will understand, I will, I will understand, always, always
僕は、何時でも君を愛していたい
愛があれば、何時でも、それは揺るがない
君が意図した行為が、僕の助力を必要とする時は
僕は、必ず了解する、僕は、何時でも、何時でも、必ず、必ず了解する

The days may not be fair, always
(Don't worry, baby)
That's when I'll be there, always
Not for just an hour,
Not for just a day,
Not for just a year, but always.
生涯が、何時も順調である筈はない
(心配しないで、君)
それは、僕が何時でも変わらなければだ
一時間だけではない
一日だけではない
一年だけではなく、ともかく何時でも

15:40 2013/06/28金曜日


鳥取県警、自民党、公明党、社民党は、この翻訳を勝手に私が翻訳中に投稿しました。
自民党・公明党政権は、昨夜もパソコンの電源をコントロールし、ディスプレイを遠隔操作で切断、パソコンを毎日初期化、メールを書き換えます。