https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年12月31日月曜日

Skyfall/Adele翻訳

ADELE - Skyfall (Official video HD)


http://www.skyfall-movie.com/site/

"Skyfall"
Composer:Thomas Newman
Artist:Adele

This is the end
Hold your breath and count to ten
Feel the earth move and then
Hear my heart burst again
これが限界
息を殺し、10数えて
地球が自転する感覚があれば、さあ
よく聞いて、僕の胸は張り裂けそう

For this is the end
I've drowned and dreamt this moment
So overdue I owe them
Swept away, I'm stolen
これが限界だから
僕は紛らわし、そうしてこの瞬間を夢見て来た
どうやら、僕が人々に尽力する機が熟している
拭い去ってみたところで、僕は心奪われる

Let the sky fall
When it crumbles
We will stand tall
Face it all together
空が割れると思え
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉にそれに敢然と立ち向かえばいい

Let the sky fall
When it crumbles
We will stand tall
Face it all together
At skyfall
空が割れると思え
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉に、それに敢然と立ち向かえばいい
スカイフォールにおいては

Skyfall is where we start
A thousand miles and poles apart
Where worlds collide and days are dark
You may have my number, you can take my name
But you'll never have my heart
スカイフォールは、何マイル、何ポールも散り散りに分かれ始める所
人類は衝突し、時代は暗澹としている
君は、僕を見透かしているに違いない、君は僕の名を口にするだろう
しかし、君は決して、僕の愛を勝ち得る事はない

Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together

空が割れると思え
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉に、それに敢然と立ち向かえばいい
スカイフォールにおいては


Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together
At skyfall

空が割れると思え
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉に、それに敢然と立ち向かえばいい
スカイフォールにおいては


[x2:]
(Let the sky fall
When it crumbles
We will stand tall)

空が割れようとも
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう


Where you go I go
What you see I see
I know I'd never be me
Without the security
Of your loving arms
Keeping me from harm
Put your hand in my hand
And we'll stand
君がいなくなれば、僕は駄目になる
君がどんな目に遇っても、僕は受け容れる
君の愛情の籠った抱擁の確信がないと
僕はどうしても、僕ではいられない
悪意から僕を引き留めて置く
手に手を取って
僕達は変わらないでいよう

Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together
空が割れると思え

それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉に、それに敢然と立ち向かえばいい
スカイフォールにおいては


Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together
At skyfall

空が割れると思え
それが粉々に砕けた途端
僕達は信じ難くなってしまう
一斉に、それに敢然と立ち向かえばいい
スカイフォールにおいては


Let the sky fall
We will stand tall
At skyfall
Oh
空が割れると思え
僕達は信じ難くなってしまう

スカイフォールにおいては

Skyfall is the twenty-third James Bond film, produced by Eon Productions and distributed by MGM and Sony Pictures Entertainment in 2012.
It features Daniel Craig's third performance as James Bond, and Javier Bardem as Raoul Silva, the film's antagonist.
The film was directed by Sam Mendes and written by Neal Purvis, Robert Wade and John Logan.

Skyfall is the soundtrack to the 23rd James Bond film of the same name.
Released by Sony Classical on October 29, 2012 in the United Kingdom and on 6 November 2012 in the United States, the music was composed by Thomas Newman.
This is Newman's first Bond soundtrack, making him the ninth composer to score a Bond film.

Skyfall (soundtrack)
Thomas Newman



Adeleは、容姿が際立って美しいわけでもなく、スタイルが抜群というわけでもありません。
けれども、私は彼女の歌う時の表情に強く魅かれます。
メロディ、音が、微妙にアクセントの自然の流れから外される時、彼女の表情とマッチして、忘れ難い、離れ難い恋人と、今巡り会っって抱かれたのか、抱いたのか、妙な感覚に囚われます。

Adeleの歌唱のトリックとThomas Newman.の音楽の檻に閉じ込められたら、私達はもう出られない。

15:57 2012/12/31月曜日