https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年12月4日火曜日

Caress Love/ Joan Baez翻訳

JOAN BAEZ
CARELESS LOVE

Love, oh, love, oh careless love
Love, oh, love, oh careless love
Love, oh, love, oh careless love
You see what love has done to me
ラヴ、ああ、ラヴ、ああ労(いた)わりの欠けた愛情
ラヴ、ああ、ラヴ、ああラヴ労わりの欠けた愛情
ラヴ、ああ、ラヴ、ああラヴ労わりの欠けた愛情
貴方は愛情が私に何を齎したか知っている

I'd love my mama and papa too
I'd love my mama and papa too
I'd love my mama and papa too
I'd leave them both to go with you
私は私のママ、それにパパも愛しているのに
私は私のママ、それにパパも愛しているのに
私は私のママ、それにパパも愛しているのに
私は貴方の処に行こうとして、二人の許を離れようとする

What, oh what, will mama say
What, oh what, will mama say
What, oh what, will mama say
When she learns I've gone astray
何か、ああママ、何か言って
何か、ああママ、何か言って
何か、ああママ、何か言って
彼女が諭(さと)すのに、私は横道に逸れた

Once I wore my apron low
Once I wore my apron low
Once I wore my apron low
I couldn't scarcely keep you from my door
私は一度、胸当てを襟刳(えりぐ)りが深く身に着けた
私は一度、胸当てを襟刳(えりぐ)りが深く身に着けた
私は一度、胸当てを襟刳(えりぐ)りが深く身に着けた
私は多分、私の部屋から貴方を遠ざけられない

Now my apron strings don't pin
Now my apron strings don't pin
Now my apron strings don't pin
You pass my door and you don't come I
今はもう胸当ての紐を結ばない
今はもう胸当ての紐を結ばない
今はもう胸当ての紐を結ばない
貴方は私の部屋を通り越し、私の前に現れない

15:04 2012/12/04火曜日