https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年6月14日木曜日

We Shall Overcome/Joan Baez翻訳

Joan Baez - We Shall Overcome - Vaclav Havel - Prague 2009


Performed by Joan Baez
WE SHALL OVERCOME Words and Music by Zilphia Hart., Frank Hamilton, Guy Carawan
and Pete Seeger

We shall overcome,
We shall overcome,
We shall overcome, someday.
Oh, deep in my heart,
I do believe
We shall overcome, someday.
私達は立ち直りたい
私達は立ち直りたい
私達は立ち直りたい、何時の日か
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

We’ll walk hand in hand, We’ll walk hand in hand,
We’ll walk hand in hand, someday.
Oh, deep in my heart,
I do believe
We shall overcome, some day.
私達は助け合って生きて行こう
私達は助け合って生きて行こう
私達は助け合って生きて行こう、何時の日か
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

We are not afraid, we are not afraid,
We are not afraid today;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We are not afraid today.
私達は思い煩って過ごしてはいけない、私達は思い煩って過ごしてはいけない
私達は今を思い煩って過ごしてはいけない
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

We shall live in peace,
We shall live in peace,
We shall live in peace, some day.
Oh, deep in my heart,
I do believe
We shall overcome, some day.
私達は平穏無事に暮らしたい
私達は平穏無事に暮らしたい
私達は平穏無事に暮らしたい、何時の日か
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

The Lord will see us through, The Lord will see us through,
The Lord will see us through someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall overcome someday.
神は私達をよく理解して下さる、神は私達をよく理解下さる
神は私達をよく理解して下さる、何時の日か
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

The truth shall set us free , the truth shall set us free,
The truth shall set us free someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
The truth shall set us free someday.
真理(宗教上の)は私達を解放する、真理(宗教上の)は私達を解放する
真理(宗教上の)は私達を解放する、何時の日か
ああ、心の底から強く、私は信仰する
私達は、立ち直りたい、何時の日か

14:48 2012/06/14日木曜日

共産党、社民党等の翻訳者は、平気で全員誤訳をしています。
これは、「勝利を我等」にという歌ではありません。
信仰の歌です。
暴力によってではなく、神を信じる事によって私達人間は解放されるでしょう。
神とは、貴方や私、人間の事です。
私達人間は、全ての創造主でなければなりません。


このサイト

MAGICTRAIN.biz Website DESIGN 
http://www.magictrain.biz/wp

は、盗作サイトで、私が翻訳する度に翻訳文を消したり、直したりしています。
何度も政府から私の翻訳を盗まないように言われていると思います。

「勝利を我らに」ジョーン・バエズ:Joan Baez – We shall overcome
協力会社と個人
日本文学館・・私の記事や詩を盗んで何冊も本にして来た出版社。
ヤマハ・・人体実験加害者、窃盗から殺人まで引き受けている。
坂本龍一 ・・Gooでも投稿妨害を繰り返して来た。

Dr. Martin Luther King, Jr. recited the words from "We Shall Overcome" in his final sermon delivered 演説をしたon in Memphis on Sunday March 31, 1968, before his assassination暗殺.
He had done so previously in 1965 in a similar sermon delivered before an interfaith congregation ユダヤ人・集会at Temple Israel in Hollywood, California:
We shall overcome.
We shall overcome.
Deep in my heart I do believe we shall overcome.
And I believe it because somehow the arc of the moral universe精神世界の虹 is long, but it bends towards justice.
We shall overcome because Carlyle is right; "no lie can live forever".
We shall overcome because William Cullen Bryant is right; "truth crushed to earth世界中の人々に挫かれた真理 will rise again再び蜂起する". We shall overcome because James Russell Lowell is right:

Truth forever on the scaffold,
Wrong forever on the throne.
Yet that scaffold sways the future,
And behind the then unknown
Standeth God within the shadow,
Keeping watch above his own.


With this faith, we will be able to hew out of the mountain of despair a stone of hope.
With this faith, we will be able to transform the jangling discords of our nation into a beautiful symphony of brotherhood.
With this faith, we will be able to speed up the day.
And in the words of prophecy, every valley shall be exalted. And every mountain and hill shall be made low. The rough places will be made plain and the crooked places straight.
And the glory of the Lord shall be revealed and all flesh shall see it together.
This will be a great day.
This will be a marvelous hour.
And at that moment—figuratively speaking in biblical words—the morning stars will sing together and the sons of God will shout for joy

西村正夫弁護士の家に出入りする男は、NHKの振り込め詐偽のニュースに弁護士として出演。

自民党・公明党・社民党・民主党は、北陸銀行、米子裁判所と共謀、六百十四万円の振り込め詐偽主犯。
NHKは、殺人、窃盗、詐偽と全ての犯罪の共犯
公安、警察庁、創価学会、日蓮宗、キリスト教団体、仏教団体を使って麻薬製造売買から殺人まで全ての犯罪を遂行先導しています。

昨年公明党、自民党(石破茂・キリスト教会)と西村正夫弁護士、創価学会(日蓮宗と共謀)、米子市は、私の預金通帳を盗み、書き換え、百万円盗んでいます。


藤田労務管理事務所は、昨年五月から四台目の
鳥500ぬ47-89を停めています。
Go、中国がお前の家を焼くぞ。」という脅迫です。
ぬは裸

78-89
74-89

も産経新聞社、教師、西村が停めます。

斜め前の日蓮宗民生委員加藤は、敷地全体に家屋納戸を建てています。
藤田の車を変えると同時に、一部を真夜中塀から離しました。









Overcomeは、rise立ち上がると同じ意味だと考えます。