https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年5月15日水曜日

Sing My Heart/Irene Dunne 翻訳

Irene Dunne - Sing, My Heart


Sing My Heart
Irene Dunne
Artist: Irene Dunne
Album: Miscellaneous
Genre: Musical

Go on and sing my heart
You know it's spring my heart
So why not show it?
私の思いよ、もっと高鳴れ
もう春ね
それなのに、何故それを表現しないの?

Pretend you're glad my heart
Although you're sad my heart
He mustn't know it
私の思いよ、お前は嬉しい振りをする
私の思いよ、お前は悲しんでいるのに
誰もそれを分かってはくれない

Remember, love is not an easy game
No two hearts ever beat quite the same
忘れないで、恋は安易な駆け引きではない
どんな二つの心臓も、嘗(かつ)て全く同時に鼓動した例(ためし)はない

Go on and dance my heart
Our only chance my heart
Is to forget it
私の思いよ、もっと小躍(こおど)りすればいい
私の思いよ、二人の只一度だけのチャンス
そんな事気にしなければいい

Should you despair my heart?
He'll know we care my heart
And we'll regret it
私の思いよ、お前は諦めるというの?
私の思いよ、二人が気を使い
それぞれが、それを悔やんだところで
誰一人、気にもしない

If it's to be, we soon shall see
And if it's not to be
No power on earth can make it so
なるようになれば、私達は、その内気付く
しかし、なるようにならなければ
どんな力を持ってしても、さっぱりそれを思うようには出来ない

Pretend it's spring my heart
Go on and sing my heart
For if you sing, he'll never know
装えばいい、私の思いよ、今は春
私の思いよ、もっと高鳴れ
お前が歌っても、誰が気にする訳でもないのだから

Go on and dance my heart
Our only chance my heart
Is to forget it
私の思いよ、もっと小躍(こおど)りすればいい
私の思いよ、二人の一度切りのチャンス
そんな事気にしなければいい

Should you despair my heart?
He'll know we care my heart
And we'll regret it
私の思いよ、お前は諦めるというの?
私の思いよ、二人が気を使い
二人がそれを悔やんだところで
誰一人気にもしない

If it's to be, we soon shall see
And if it's not to be,
No power on earth can make it so
なるようになれば、私達は、その内気付く
しかし、なるようにならなければ
どんな力を持ってしても、さっぱりそれを思うようには出来ない

Pretend it's spring my heart
Go on and sing my heart
For if you sing, he'll never know
装えばいい、私の思いよ、今は春
私の思いよ、もっと高鳴れ
お前が歌っても、誰が気にする訳でもないのだから

14:57 2013/05/15水曜日