https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年5月7日火曜日

For Once In My Life/Frank Sinatra翻訳

Frank Sinatra - "For Once In My Life" (Concert Collection)


For Once In My Life

Frank Sinatra
Songwriters: Miller, Ronald N. / Murden, Orlando / Rahikainen, Anna-Maria

For once in my life I have someone who needs me, someone I've needed so long
For once unafraid I can go where life leads me, and somehow I know I'll be strong
For once I can touch what my heart used to dream of
Long before I knew someone warm like you
Could make my dreams come true
For once in my life I won't let sorrow hurt me, not like it's hurt me before
For once I've got someone I know won't desert me, and I'm not alone anymore
For once I can say: "This is mine you can't take it"
As long as I've got love I know I can make it
For once in my life I've got someone who needs me
今までに一度だけ、僕を必要とする人、僕がずっと必要として来た人を探し宛てた事がある
今度だけは、命が僕を導いて、どんな場所に赴こうと、僕は恐れない
そうしてどうにかして、僕は逞しくなりたいと思う
一度だけ、心が何時も追い求めるものに触れたい
ずっと前、僕は、貴女に似た夢中にさせる人を知った
僕の夢が叶うといいのに
僕の人生で今度だけは、前に僕を傷付けたようにではなく、悲しみが僕を傷付けるのを許す訳には行かない、
今度こそ、僕は僕を見捨てようとしない人を見つけた、だから僕はもう一人ではない
今度こそ、これが君が奪えない僕の大切なものと、言いたい
僕が愛情を得る限り、それを成立させたいと思う
今までに一度だけ、僕は僕を必要とする人を探し宛てた事がある

14:30 2013/05/07火曜日