https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年5月19日日曜日

Caravan/Ella Fitzgerald翻訳

Caravan-Ella Fitzgerald


CARAVAN
ELLA FITZGERALD

Night and stars that shine  above so bright
The magic of their fading light
That shines upon our caravan
夜の闇、そして天には、あれほどまでに冴えた光を放つ星
その朧げな星の明かりの手品
僕達のキャラヴァンを照らす

Sleep upon my shoulder as we creep
Across the sand so I may keep
The mem'ry of our caravan
砂漠を横断して、私達はのろのろ歩きながら
私の肩に凭(もた)れて眠ればいい
そう私は、多分キャラヴァンの思い出をこの胸に留めて置くでしょう

You are so exciting
This is so inviting
Resting in my arms
As I thrill to the magic charms of you
貴方は、ひどく刺激的
今、こんなにも心を誘う
私の腕の中で眠って
貴方の素敵な魅力にわくわくするように

Beside me here beneath the blue
My dream of love is coming true
Within our desert caravan!
ほら、青い空の下、私の側で
砂漠のキャラヴァンの中
私の恋の物語は、叶おうとしている

19:53 2013/05/20月曜日