https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年5月16日木曜日

Day after tomorrow/Joan Baez 翻訳

Joan Baez - The day after tomorrow


DAY AFTER TOMORROW 
JOAN BAEZ

I got your letter today
And I miss you all so much, here
And I can't wait to see you all
And I'm counting the days, dear
I still believe that there's gold
At the end of the world
And I'll come home
To Illinois
On the day after tomorrow
今日、貴方の手紙を受け取った
だからかしら、ここに貴方がいなくて本当に寂しい
私は、今直ぐ貴方に会いたくてたまらない
それなのに、貴方、その日を指折り数えて待つしかない
私は、世界の果てに黄金のように素晴らしいものがある、と今も信じている
出来るなら、明後日には、イリノイに、我が家に帰ろう

It is so hard
And it's cold here
And I'm tired of taking orders
And I miss old Rockford town
Up by the Wisconsin border
But I miss you won't believe
Shoveling snow and raking leaves
And my plane will touch tomorrow
On the day after tomorrow
それは、とても難しい
そして、ここは寒い
その上私は、命令される事に嫌気が差している
私は、ウィスコンシンの州境まで近付いても、懐かしいロックフォードタウンを避ける
それにしても、雪をシャベルで掬(すく)い、落ち葉を掻(か)き集めている事を貴方が信じようとしないのは
残念だ
私の翼は、明後日には、明日に触れる

I close my eyes
Every night
And I dream that I can hold you
They fill us full of lies
Everyone buys
About what it means to be a soldier
I still don't know how I'm supposed to feel
About all the blood that's been spilled
Look out on the street
Get me back home
On the day after tomorrow
毎晩、私は目を閉じ
貴方とこのままでいられるという夢を見る
それは、多くの誤った信念で、私達の頭をいっぱいにする
兵士である事が何を意味するかは、誰もが認めるところだ
流された血というものについて感じる事をどんな風に考えるのか、私は今も分からない
通りから目を離さないで
私を明後日には、家に帰してほしい

You can't deny
The other side
Don't want to die
Any more than we do
What I'm trying to say,
Is don't they pray
To the same God that we do?
Tell me, how does God choose?
Whose prayers does he refuse?
Who turns the wheel?
And who throws the dice
On the day after tomorrow?
貴方は、異なった観点を否定してはいけない
私達は、身を置く以上の死ぬ程の苦しみを求める必要はない
私が言おうとしているのは、私達が身を置く同じ神に祈るなである
神は、何故選ぶのか?答えてほしい
神は、誰の祈りを受け付けないのか?
誰が運命を狂わせるの?
それに、誰が、明後日、サイコロを振るのか?

Mmmmmmm...
I'm not fighting
For justice
I am not fighting
For freedom
I am fighting
For my life
And another day
In the world here
I just do what I've been told
You're just the gravel on the road
And the one's that are lucky
One's come home
On the day after tomorrow
私は正義の為に闘わない
私は自由の為に闘わない
私は私の命の為に闘いたい
やがて、他日、世界のこの場所で




And the summer
It too will fade
And with it comes the winter's frost, dear
And I know we too are made
Of all the things that we have lost here
I'll be twenty-one today
I've been saving all my pay
And my plane will touch down
On the day after tomorrow
And my plane it will touch down
On the day after tomorrow

15:13 2013/05/16木曜日