https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年4月14日日曜日

As Long As I Live/Ella Fitzgerald翻訳

Ella Fitzgerald - As Long As I Live (High Quality - Remastered)


AS LONG AS I LIVE
ELLA FITZGERALD

Maybe I can't live to love you as long as I want to.
Life isn't long enough baby, but I can love you as long as I live.
おそらく僕が願ったからと言って、君を愛す為に生きる事は出来ない
一生は、君、そう長くはない、それでも僕は、命ある限り君を愛したい

Maybe I can't give you diamonds and things like I want to,
But I can promise you, baby, I'm gonna want to as long as I live.
おそらく僕は、ダイアモンドや僕が願っているような状況を君にあげられない
それにしても僕は、誓っていい、君、僕は生きている限りそうしたい

I never cared, but now I'm scared, I won't live long enough.
That's why I wear my rubbers when it rains and eat an apple every day then see
the doctor anyway.
僕は心配してはいないが、今は怯えている、僕は余り長く生きようとは思わない
その為に、雨が降ればゴム靴を履き、毎日一つのりんごを食べては、とにかく医者に診て貰う

What if I can't live to love you as long as I want to.
Long as I promise you, baby, I'm gonna love you as long  as I live.
僕が願ったからと言って、君を愛す為だけに生きる事は出来ないとすればどうだろう
僕は幾ら君に誓ってもいい、君、命ある限り君を愛したい

I'll even wear long underwear, when winter breezes blow
I'm gonna take good care of me because, a sneeze or two might mean the flu,
And that would never never do
僕は、冬の微風が吹けば、更に長いシャツを着る
僕は、自分を十分管理しようと思う、一つや二つのくしゃみインフルエンザを齎すかも知れない
結局それは、決して決してそれだけでは済まない

What if I can't live to love you as long as I want to.
Long as I promise you, baby, I'm gonna love you as long as I live.
僕が願ったからと言って、君を愛す為だけに生きる事は出来ないとすればどうだろう
僕は幾ら君に誓ってもいい、君、命ある限り君を愛したい

15:47 2013/04/14日曜日