https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年11月12日月曜日

Yesterdays/Billie Holiday翻訳

Billie Holiday - "Yesterdays"


YESTERDAYS 

Yesterdays
Yesterdays
Days I knew as happy
sweetSequestered days
Olden days
Golden days
Days of mad romance and love
イェスタデイズ(失われた時)
イェスタデイズ(失われた時)
何時の日も幸せだった
やすやすと世を捨てた日々(とき)
褪せた日々(とき)
素晴らしい日々(とき)
何時の日も激しい恋をして、其処に愛する人がいた

Then gay youth was mine
Truth was mine
Joyous, free and flaming life
Forsooth was mine
Sad am I
Glad am I
For today I’m dreamin' of
Yesterdays
その時、放蕩な若さは私のものだった
私は純粋だった
喜びに溢れ、許されて、炎の様に揺らめく命は
確かに私のものだった
切ない私
うるわしい私
今の代わりに、失われた時間の夢を追う

Yesterdays
Yesterdays
Days I knew as happy
sweetSequestered days
Olden days
Golden days
Days of mad romance and love

イェスタデイズ(失われた時)
イェスタデイズ(失われた時)
何時の日も容易く幸福だと思った
世を捨てた日々
褪せた日々
素晴らしい日々
何時の日も激しい恋をして、其処に愛する人がいた

Then gay youth was mine

Truth was mine
Joyous, free and flaming life
Forsooth was mine
Sad am I
Glad am I
For today I’m dreamin' of
Yesterdays
その時、放蕩な若さは私のものだった
私は純粋だった
喜びに溢れ、許されて、炎の様に揺らめく命は
確かに私のものだった
切ない私
うるわしい私
今の代わりに、失われた時間の夢を追う

Yesterdays・・過去
(Todays・・現在)

*・・   ・・*

LYRICS - BILLIE HOLIDAY
Jerome Kern / Otto Harbach


YESTERDAYS LYRICS
Artist:BILLIE HOLIDAY
Jerome Kern / Otto Harbach

Yesterdays
Yesterdays
Days I knew as happy sweet
Sequestered days
Olden days
Golden days
Days of mad romance and love

Then gay youth was mine
Truth was mine
Joyous free in flame and life
Then sooth was mine
Sad am I
Glad am I
For today I’m dreamin' of
Yesterdays

Yesterdays
Yesterdays
Days I knew as happy sweet
Sequestered days
Olden days
Golden days
Days of mad romance and love

For then gay youth was mine
Truth was mine
Joyous free in flame and life
Then sooth was mine
Sad am I
Glad am I
For today I’m dreamin' of
Yesterdays

14:59 2012/11/12月曜日