https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年11月5日月曜日

What's New/FrankSinatra翻訳

Sinatra 80th- Live in Concert - What's New-4


What's New Lyrics
Writer(s): Burke/Haggart

What's new?
How is the world treating you?
You haven't changed a bit
Lovely as ever, I must admit
どうしてる?
人は君をどんな風に扱っている?
君は少しも変わっていない
かつてのように素敵だと、僕は打ち明けなければならない

What's new?
How did that romance come through?
We haven't met since then
Gee, but it's nice to see you again
どうしてる?
何故あの恋は終わったの
僕達はあれ以来顔を合わせていない
驚いたよ、それにしても、もう一度君に会えてよかった

What's new?
Probably I'm boring you
But seeing you is grand
And you were sweet to offer your hand
どうしてる?
どうやら僕は君をうんざりさせている
ただ君に会えてよかった
それに、手を差し出してくれる君は今もやさしい

I understand. Adieu!
Pardon my asking what's new
Of course you couldn't know
I haven't changed, I still love you so
分かった
アデュー、終わりだ
どうしてる?なんて声を掛けた事を許してほしい
僕は変わっていないんだ、僕は今でもこんなに君を大切に思っている

15:09 2012/11/05月曜日