https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年5月24日木曜日

That's Right Baby/Marianne Faithfull 翻訳

Title: That's Right Baby
Artist: Marianne Faithfull


That's right baby,
It seems to me you've won.
Slip tight, baby,
You had a lot of fun.
当を得ているよ、可愛い人
どうも、君は、僕の心を囚えた様だ
逃がすと固執して、可愛い人よ
君はとても可笑しかった

You tried to make a fool of me
And I'm the fool who just couldn't see.
君は、僕を笑い者にしようとした
しかも、僕は本当に考えられない程の間抜けだ

That's right baby,
Laugh until you cry.
Good night baby,
But may I ask you why?
当を得ているよ、可愛い人
君は、泣くまで面白がっていなさい
此れでお終い、可愛い人
それにしても、何故?と君に尋ねてもいい?

I gave you everything I had
Babe, that couldn't be so bad?
僕は、僕にある全てを君に捧げた
うぶな人、そういう事は、然程(さほど)後悔出来る様な事ではない

I wonder why there's no tear in your eye.
I wonder why there's love left for me.
何故、君の目に少しの涙もないのだろう
何故、僕を見捨てた恋人がいるのだろう

That's right baby
Get it while you can.
Look right baby
You'll see with another man.
当を得ているよ、可愛い人
出来る限り大切な事を学びなさい
恋人を真っ直ぐに見ていると
君は別人と一緒にいる様な気がするだろう

While you're waiting all alone
You'll try to call but I won't be home
すっかり一人きりで待ち望んでいる内に
僕はもう家に帰る事などないのに、僕を呼び戻そうとするだろう

20:37 2012/05/24木曜日