https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年5月6日日曜日

She Moved Thu' The Fair/Marianne Faithfull翻訳

Title: She Moved Thu' The Fair
Artist: Marianne Faithfull
Album North Country Maid (1966)

My young love said to me, "my brothers won't mind
And my father won't slight you for your lack of kind."
Then she turned her face to me and this she did say:
"it will not be long, love, till our wedding day."
僕の若い恋人は僕に言った「私の兄弟は反対しないし、私の父は優しくないからという理由で
貴方をおろそかにはしない」
それから彼女は僕の方を振り向き、次の事を言った
「愛しい人、もう直ぐ婚礼の日だわ」

She turned away from me and moved thru' the fair
And I watched her so swiftly move here and move there.
彼女は僕から離れ、幸運に助けられて振る舞った
僕は、たちどころにこっちをその気にさせ、あっちをその気にさせる彼女を見守っていた

Then she turned away homeward with one star awake
Like the swan in the evening moves over the lake.
それから、彼女は黄昏に白鳥が湖を進むように、自覚した一人のスターと共に、家路をさして僕から離れた

Last night, I did dream that my dead love come in.
So softly she entered that her feet made no din,
Then she turned her head to me and this she did say:
"it will not be long, love, till our wedding day."
昨日の夜、私は出口のない恋が実るという夢を見たの
とても静かに、彼女は騒々しい足音も立てずに入っって来て
それから彼女は僕の方に振り返り、彼女は次の事を言った
「愛しい人、もう直ぐ婚礼の日だわ」

16:15 2012/05/06日曜日