https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2011年12月25日日曜日

翻訳Scorpions - Living for Tomorrow/Lyrics:Klaus Meine

Scorpions - Living for Tomorrow


LIVING FOR TOMORROW

Music:
Rudolf Schenker
Lyrics:
Klaus Meine

I´m still living for tomorrow
I´m living for today
僕は常に明日に向かって生きている
僕は今日に望みをかけて生きている

Let´s make this world
A better place to live
Start to take
Start to give
生きていると感じるように、この地球をより魅力的な地に作り変えよう
選択を始めよう
働きかけ始めよう

Love´s got the power
To get it done
To stop the pain
Of a killing gun
愛は権限を得る
それをやり終えるために
殺し屋の痛みを止めるために

And even if you say
We´re gonna die today
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Cause love will find a way my friend
Whatever it will take
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Why don´t we try today my friend
To make this world a better place
そしてたとえ君が命じたとしても僕達は今日死ぬかも知れない
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人よ、たとえそれが何を奪おうとしても、愛は方向を見出す
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人よ、何故僕達はこの地球をより魅力的な地に作り変えようと、今日試みないのか?

Let´s make this life
A better life to live
Stop to hate
Learn to forgive
Even power can kill
The human race
If we gave life
A human face (a human face)
生きるのにより望ましい暮らしに、この生活を作り変えよう
憎悪するのを止めよう
忘れてしまうことを学ぼう
軍事力は、いつでも人類を圧倒することが出来る
もし僕達が命を預けると、人は戦う(人は戦う)

And even if you say
We´re gonna die today
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Cause love will find a way my friend
Whatever it will take
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Why don´t we try today my friend
To make this world a better place (a better place)
そしてたとえ君が命じたとしても、僕達は今日死ぬかも知れない
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人よ、喩えそれが何を奪うとしても、愛は方向を見出す
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人、何故僕達はこの地球をより魅力的な地に作り変えようと、今日試みないのか?

And even if you say
We´re gonna die today
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Cause love will find a way my friend
Whatever it will take
I´m still living for tomorrow
I´m living for today
Why don´t we try today my friend
To make this world a better place
そして例え君が命じたとしても僕達は今日死ぬかも知れない
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人よ、喩えそれが何を奪うとしても、愛は方向を見出す
僕は常に明日に向かって生きている
今日に望みをかけて生きている
僕の大切な人、何故僕達はこの地球をより魅力的な地に作り変えようと、今日試みないのか?

I´m still living for tomorrow
僕は常に明日に向かって生きている

23:59 2011/12/25日曜日