https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年8月15日水曜日

Reason to Believe/Marianne Faithfull翻訳

Marianne Faithfull reason to believe

If I listened long enough to you
I'd find a way to believe that it's all true
Knowing that you lied straight-faced while I cried.
Still I look to find a reason to believe.
もし私がいくら貴方に従っても
私が涙を流している時、貴方は無表情で嘘を吐いたのは
全て偽りではないと思ってしまう
それでも猶信じる為に、理由があると期待する

Someone like you makes it hard to live
Without somebody else.
Someone like you makes it easy to give,
Never thinking of myself.
貴方に似た誰かは、他の誰かなしに生き難くする
貴方に似た誰かは、自分で考えもしないで安易に許そうとする

If I gave you time to change my mind
I'd find a way to leave the past behind
Knowing that you lied straight-faced while I cried.
もし私が貴方に私の心を変える猶予を上げても
私が涙を流している時、貴方は無表情で嘘を吐いたと云う暗い過去を捨てたい
Still I look to find a reason to believe.
それでも猶信じる為に、理由があると期待する

Someone like you makes it hard to live
Without somebody else.
Someone like you makes it easy to give,
Never thinking of myself.
貴方に似た誰かは、他の誰かなしでは生き難くする
貴方に似た誰かは、自分で考えもしないで安易に許そうとする

If I gave you time to change my mind
I'd find a way to leave the past behind
Knowing that you lied straight-faced while I cried.
Still I look to find reason to believe
もし私が貴方に私の心を変える猶予を上げても
私が涙を流している時、貴方は無表情で嘘を吐いたと云う暗い過去を捨てたい
それでも猶信じる為に、理由があると期待する

15:40 2012/08/15水曜日