https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年2月25日土曜日

Lady Madelaine/Marianne Faithfull翻訳

Marianne Faithfull - Lady Madelaine


Song : Lady Madeleine
Artist : Marianne Faithfull

Oh, lady madeleine,
I miss you baby, I can’t stand the pain.
And I walk down the avenue
And I think of you, lady madeleine.
ねえ、マドレーヌ夫人
可愛い人、君への思いが募(つの)る
僕は苦しみに耐えられない
それから、僕は大通りを下る
ほんとに、マドレーヌ夫人、僕は君のことばかり考えている

And michèle, what will she do
Without you, lady madeleine ?
And I walk down the avenue
And I’m missing you, lady madeleine.
それでミッシェル、君なしでマドレーヌ夫人は何をするの?
それから、僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人

And spanish tony don’t know what to do,
He’s missing you, darling madeleine.
His strange world has all fallen through
And he wonders, was his love in vain ?
スペイン人のトニーは、どうすればよいのか分からない
彼は君への思いが募る、愛人マドレーヌ
彼の不慣れな世界は、悉(ことごと)く失敗に終わった
それから彼は、恋は無意味だったの?と思う

And I think I might go quite insane
With the scenes here lady madeleine.
So I walk down the avenue
And I miss you, lady madeleine.
それから僕は、ここの大騒ぎに連れ、完全に発狂してしまうかも知れないと思う
だから僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人

And spanish tony, he don’t know what to do,
He’s missing you, darling madeleine.
His strange world has all fallen through
And he wonders, was his love in vain ?
スペイン人のトニーはどうすればよいのか分からない
彼は君への思いが募る、愛人マドレーヌ
彼の不慣れな世界は悉(ことごと)く失敗に終わる
それから彼は、恋は無意味なの?と思う

And I think I might go quite insane
With the scenes here darling madeleine.
So I walk down the avenue
And I miss you lady madeleine.
それから僕は、ここの大騒ぎに連れて完全に発狂してしまうかも知れないと思う
だから僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人

Yes, I walk down the avenue
And I think of you lady madeleine.
Yes, I walk down the avenue
And I miss you lady madeleine.
そう、僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人
そう、僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人

Oh, I walk down the avenue
And I think of you, darling madeleine.
Oh, I walk down the avenue
And I miss you, lady ...
ああ、僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、マドレーヌ夫人
ああ、僕は大通りを下る
ほんとに君がいた頃が懐かしい、・・・夫人

23:59 2012/02/25土曜日