https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年4月23日月曜日

Oh, Look Around You/Marianne Faithfull翻訳

Marianne Faithfull sings Oh, Look Around You


Album:Marianne Faithfull (1965)
Artist: Marianne Faithfull
Title: Oh, Look Around You

"Oh, look around you,
Tell me what do you see ?
Do you see the yellow morning
And the green land so free ?"
"Oh no, I see no morning
But lands of dark and grey
And they tell me the green land
Has long gone away,
Has long gone away."
"Once more look around you,
Tell me what do you see ?
Do you see the clear wave laughter
And the deep blue sea ?"
"Oh no, there is no sorrow
Where the laughing tree stood
And they tell me the blue sea
Has long turned to blood,
Has long turned to blood."
「ねえ、君の周りを見て
僕に教えて、君には何が見えるの?
君は、黄ばんだ朝と草木の青々とした地は、とても自由だと知っている?」
「ああいえ、私はどのような朝でもなく、暗く陰鬱な地を見ています。
そして、草木の青々とした地は遥か遠くになった、遥か遠くに往ってしまった、と(暗く陰鬱な地は)私に教えてくれます。」
「もう一度、君の周りを確かめて
僕に教えて、君には何が見えるの?
輝く波の喜びの表情と深く青い海を知っている?」
「ああいえ、穏やかな、キリストの十字架が立つ何処にも、悲しみなど見当たらない
そして青い海は、ずっと激情に溺れていた、ずっと激情に溺れて来た、と私に教えてくれます」

"No more look around you,
Say no more what you see.
But give me your cold hand
And lie beside me.
And there, oh my darling,
You will never worry
And we, like the others,
Will forget in our sleep,
Will forget in our sleep."
「もうこれ以上君の周りを見る事はない
君には何が見えるの、ともう口にする事もない
しかし、君の冷たい手を僕に預け
僕の側で夜を過ごしてほしい
そしてその事で、ああ僕の愛する人
君はもう決して悩まないで
僕達は、他の人のように、眠っている間に忘れてしまいたい
眠っている間にきっと忘れられる」

23:18 2012/04/23火曜日

メロディーも素敵です。
歌って下さい。

止められなくなります。