https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年4月27日金曜日

I'm A Loser/Marianne Faithfull金田一京介春彦三省堂国語辞典のミス

MARIANNE FAITHFULL marianne faithfull Side one

Artist: Marianne Faithfull lyrics
Title: I'm A Loser

Of all the love I have won or have lost
There is one love I should never have crossed.
He was a boy in a million, my friend,
I should have known he would win in the end.
私が得、或いは失くした全ての恋
其の内、すれ違うべきではなかったのにすれ違ってしまった一人の恋人
彼は、私が愛した多くの青年の内の一人だった
彼が最後まで結婚する気にさせようとした事を、分かってあげるべきだった

I'm a loser
And I lost someone who's near to me.
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.
私は遺失者
私によく似た人と別れるなんて
私は遺失者
真実見かけとは違う

Although I laugh and I act like a clown,
Beneath this mask I am wearing a frown.
My tears are falling like rain from the sky,
Is it for him or myself that I cry?
私は興じ、道化役同然の務めを果たす、とはいえ
仮面の下ではいつも難色を示している
涙が空から降る雨のように流れ落ちるばかりだ
私が泣くのは、彼の為、それとも私自身の為

I'm a loser
And I lost someone who's near to me.
私は遺失者
私によく似た人と別れるなんて

I'm a loser
And I'm not what I appear to be.
私は遺失者
真実見かけとは違う

I'm a loser
And I lost someone who's near to me.
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.
私は遺失者
私によく似た人と別れるなんて
私は遺失者
真実見かけとは違う

What have I done to deserve such a fate?
I realise I have left it too late
And so it's true pride comes before a fall,
I'm telling you so that you won't lose all.
私がこんな悲運を受け容れる為に何をして来たか?
実際確かに、堕落する前に誇りが生まれると云うのは、本当だ
私は貴方が全てを失おうとしない限り、貴方に語り続けるつもり

I'm a loser
And I lost someone who's near to me.
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.
I'm a loser.
私は遺失者
しかも私と関係の深かった人と別れた
私は遺失者
それに私は見かけとは違う

23:59 2012/04/27金曜日