https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2011年11月7日月曜日

翻訳scorpions -We will rise again

We will rise again- scorpions


We will rise again
Composers:
Matthias Jabs, James Michael, Jason Paige and Desmond Child

Holding on to you like broken glass
Every touch cuts deeper than the last
I know I should leave
But it feels so good to bleed
壊れたガラスのような君を手放さないでいる
どんなふうに触れても、この前より深くこころを傷付けてしまう
僕は依存していると思う
けれども血を流すのはとても心地好い

Poison kisses lock us in this cage
Our lives got twisted in this masquerade
I can´t seem to shake this incurable need
This endless addiction I feed
毒の口づけがこの籠に僕を閉じ込める
僕達の命はこんなごまかしで捻じ曲げられた
僕はこの救い難い要求を振り払うことは出来そうにない
僕があおるこの終わりのない執着

Angels on fire
They fall from the sky
Heaven and hell will be burning tonight
Covered in ashes I cry out your name
And out of the flames
We will rise again
空から落ちる火の点いた天使
天国も地獄も今夜きっと燃えている
遺骨で埋め尽くされ、貴方の名を叫ぶ、すると炎は消える
僕達は再び蘇る

Run in to the shadows where we hide
Bodies tender as our worlds collide
Nothing is sacred and everything’s wrong
But you and I keep holding on
僕達が潜む物陰に走り込む
僕達人間が交わる時、肉体は代償を支払う
神聖なものなど何一つない、あらゆるものが狂っている
それにも関らず、僕も君も執着し続ける

Angels on fire
They fall from the sky
Heaven and hell will be burning tonight
Covered in ashes I cry out your name
And out of the flames
We will rise again
空から落ちる火の点いた天使
天国も地獄も今夜きっと燃えている
遺骨で埋め尽くされ、貴方の名を叫ぶ、すると炎は消える
僕達は再び蘇る

No temptation is my sin
Not my darkest deepest whim
どんな誘惑に乗っても、それは僕の罪ではない
僕の最も暗く深刻な気まぐれでもない

Angels on fire
They fall from the sky
Heaven and hell will be burning tonight
Covered in ashes I cry out your name
And out of the flames
We will rise
Angels on fire
They fall from the sky
Heaven and hell will be burning tonight
Covered in ashes I cry out your name
And out of the flames
We will rise again
We will rise again
We will rise
空から落ちる火の点いた天使
天国も地獄も今夜きっと燃えている
遺骨で埋め尽くされ、貴方の名を叫ぶ、すると炎は消える
僕達は蘇る
空から落ちる火の点いた天使
天国も地獄も今夜きっと燃えている
遺骨で埋め尽くされ、貴方の名を叫ぶ、すると炎は消える
僕達は再び蘇る
僕達は再び蘇る
僕達は蘇る

16:21 2011/11/07火曜日