https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年10月27日土曜日

The First Time Ever I Saw Your Face/Peter Paul And Mary 翻訳

Peter, Paul and Mary - The First Time Ever I Saw Your Face


Peter Paul And Mary Lyrics
" The First Time Ever I Saw Your Face "

The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and stars were the gifts you gave
To the dark and the empty skies my love
To the dark and the empty skies.
何時だったか私が初めて貴方と向かい合った時
貴方の眼差しに暖かなものが込み上げるのを感じた
そして月と星は、解し難いうつろな空、私の恋心に
貴方が寄せた贈り物だった

The first time ever I kissed your mouth
I felt the earth move in my hand
Like the trembling heart of a captive bird
That was there at my command my love
That was there at my command.
何時だったか私が初めて貴方の唇にキスした時
捕われた鳥の慄(おのの)く魂のように、私の思いのままに
この世は動くような気がした
それはそこに、私の掌中に私の恋はあった
それはそこに、私の掌中にあった

The first time ever I held you near
And felt your heartbeat close to mine
I thought our joy would fill the world
And would last till the end of time my love
And would last till the end of time.
何時だったか私が初めて貴方を深く胸に抱いた時
貴方の胸の鼓動が、私のそれに重なり合っているような気がした
二人の喜びの気持ちが世界中に響き渡るといい
そして私の恋の結末の時まで続いてほしい
そして終わりの時まで続いてほしい

14:16 2012/10/27土曜日