https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2017年8月11日金曜日

Prepare for Disappointment5/Matt Elliott翻訳

Matt Elliott - Prepare for Disappointment
@Botanique 14/11/2013


Prepare for Disappointment
Artist: Matt Elliott
Album: Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart

I only needed a soul
To share to kiss and to hold
But only found this dark hole
Someone is unbearably cold
私には只キスする事や抱擁する事を互いに許し合うような人が
いなければならなかった
ところがこの暗い穴を見つけただけだった
その人は耐えられない程冷たい

23:01 2017/08/07月

And though I tried to reach through
tried to see what makes you
You closed all windows and doors
Saw me for only my flaws
それでも私はあちこちに手を伸ばしてみた
何が貴方を形作るのか知ろうとしたのだけれども
貴方は窓も戸も皆締め切った
只私の傷だけに私を見た

20:32 2017/08/08火

They say that time heals all wounds
I can't say from what I've
seen that it’s true
Regrets and pain follow you
Until there's no one to help
and nothing you can do
人は時が傷を癒すと言う
それは事実だと分かったとしても
私は口に出来ない
助ける者が一人もいなくなって貴方が何も出来なくなる迄
後悔や心痛は貴方に付き纏う

20:20 2017/08/09水

And if my dreams would come true
I'd be there looking at you
And as you start to undo
I'll hold a mirror to you
そしてもし私の夢が叶うなら
私は貴方と向き合ってそこにいたい
やがて貴方が元に戻し始めると
私は貴方に向けた一枚の鏡を胸に抱えよう

12:08 2017/08/10木

My only solace is this
You'll never feel such a kiss
You'll never know what you missed
You'll never experience true bliss
私の唯一の慰めはこうして在る事だ
貴方はこんなキスでは気分など出はしない
貴方は何を見落としたのか知りもしない
貴方は真の幸せを感じる事などない

17:02 2017/08/11金