https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2017年4月3日月曜日

Answer Me, My Love2/ Frankie Laine翻訳

Answer Me, My Love
Mark Gallagher
Frankie Laine

Answer me, Lord above:
Just what sin have I been guilty of?
Tell me how I came to lose my love.
Please answer me, oh, Lord.
僕に答えて下さい、天上の主よ
本当に僕には何の罪故の罪悪感があったのか?
どうして僕は僕の恋を失うはめになったのか
僕に教えて下さい、オゥ、主よ

She was mine yesterday,
An' I believed that love was here to stay.
Won't you tell me where Ii've gone astray:
Please answer me, oh, Lord.
彼女は昨日は僕のものだった
だからここに届まる筈と信じていた
僕が何処で道に迷ったのか教えては下さらないのですか
どうか僕に答えて下さい、オゥ、主よ

21:53 2017/04/02日

If she's happier without me,
Don't tell her I care.
But if she still thinks about me,
Please let her hear my prayer.
もしも僕がいない方が彼女がより幸福であるのなら
僕が気に懸けていると彼女には伝えないで下さい
しかしもし彼女が今でも思っているのなら
どうか僕の願いを彼女の耳に入れて下さい
どうか僕に答えて下さい、オゥ、主よ

20:56 2017/04/03月

Let her know I've been true.
Send her back so we can start anew.
In my sorrow, may I turn to you?
Please answer me, oh, Lord.

If she's happier without me,
Don't tell her I care.
But if she still thinks about me,
Please let her hear my prayer.

Let her know I've been true.
Send her back so we can start anew.
In my sorrow, may I turn to you?
Please answer me, oh, Lord.