https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2016年8月11日木曜日

Gone Insane2/Lusius翻訳

Gone Insane
Lusius


Lucius - Gone Insane [Official Video] from PIASGermany on Vimeo.


My stomach's turning my head is in my hands don't know where this ends
My fists are clenched and I'm so angry with you
You say that I'm the one who's gone insane
Oh I'll just be the one who's gone insane
胃がむかむかしている、私の頭は私の手の中にある
これがどこで尽きるのか分からない
私の握り拳が固められ、私は貴方がひどく腹立たしい
お前どうかしたんじゃないと貴方が言う
オゥ、私、本当におかしくなってしまいそう

My heart's so heavy I'm gonna need your help
Losing my grip while holding everything else
My fists are clenched and I'm so angry with myself
The time we share is in the suffering
We're all alone in this togetherness
気持ちがひどく沈んで、私は貴方に何とか助けてほしい
他の全てを握り締めていると私の拳が解けて行く
私の握り拳が固められ、私は自分自身がひどく腹立たしい
私達が一緒にいる限り、苦痛に身を置く
私達はこんな風に一体なのに全くひとり

Go on call me the one who's gone insane
Oh I will be the one who's gone insane
Go on call me the one who's gone insane
Cause I will be the one who's gone insane
私をおかしなやつだと思ってもかまわない
オゥ、私はどうにかなってしまいそう
私をおかしなやつだと思ってもかまわない
だって私、どうにかなってしまいそうなんだもの

My vision's cloudy can't seem to find my way around the what's been said
You're throwing words like darts at my head
I've been your target many times before
I don't even feel them anymore
私の視界が曇って何を言われたかの辺りの私の道を見付けられそうにない
貴方は私の頭にダーツのような言葉を投げている
私は前に何度も貴方の標的になった
私はそれを今は感じもしない

You can't call me the one who's gone insane
Cause we know you're the one who's gone insane
Go on call me the one who's gone insane
Oh I will be the one who's gone insane
貴方にはおかしな奴だなんて言わせない
だって私達貴方がどうかしているなんて知りもしない
私をおかしなやつだと思ってもかまわない
オゥ私どうにかなってしまいそうなんだもの

I'm not the only one to blame, no
I'm not the only one to blame, no
I'm not the only one to blame, just keep calling me insane
私ばかりが悪いんじゃない、ノゥ
私ばかりが悪いんじゃない、ノゥ
私ばかりが悪いんじゃない、ともかく私をおかしなやつだと思っていてもいい

Oh I'm the one who's gone insane
Oh I must be the one who's gone insane
Go on call me the one who's gone insane
Oh I can be the one who's gone insane
オゥわたしはおかしな奴
オゥわたしはおかしな奴に違いない
私をおかしなやつだと思ってもかまわない
オゥわたしはおかしな奴になってもいい

21:57 2016/08/11木