https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2017年12月25日月曜日

No Dream Can Heal A Broken Heart6/Sonata Arctica翻訳

No Dream Can Heal A Broken Heart
Sonata Arctica
Writer(s): Henrik Klingenberg, Tommy Portimo, Marko Paasikoski, Elias Viljanen, Toni Kakko

My dream, it seems, fails to see the mornings
My one and only aim
I hear you breathe, I'm not alone in the darkness
I feel something on my lips I should not
僕の夢は、朝を見落とすように、思われる
僕の人そして唯一の目的
僕には貴女が息をするのが聞こえる、暗闇でも一人ではない
僕の唇に何かがふれるのを感じる

20:22 2017/12/20水

One, too many poison kisses
And I'm drowning in your deepest see
I found my destiny, something I'm here for
I'm knocking on my heaven's door
一つどころか、余りに多過ぎる毒のキス
僕は貴方のとてつもなく深い海に沈もうとしている
僕の運命を感じた、僕が何故ここにいるかを
僕は僕の天国のドアをノックしている

14:57 2017/12/21木

One day we will run out of tomorrows
And yesterday's become the stuff our dreams are made of

戓る日僕達は明日から逃げ出そうとする
昨日は僕達の夢が育まれる源になった

19:16 2017/12/22金

Until today, I lived in the shadow world
Now heart is speaking, brain's defeated
Independent thought deleted...
今日まで、僕は影の世界で暮らした
今は心が語ろうとしている、頭脳は敗北を余儀なくされた
独り善がりは削除した

14:25 2017/12/23土

One too many poisoned kisses...
And I'm drowning in your deepest sea
I found my destiny, something I'm here for...
I'm knockin' on my heaven's door.
一つどころか、余りに多過ぎる毒のキス
僕は貴方のとてつもなく深い海に沈もうとしている
僕の運命を感じた、僕が何故ここにいるかを
僕は僕の天国のドアをノックしている

And the map to find my sleeping wishes
Is hidden where I cannot see
When I'm awake, I need your poison kisses
To fall back in a living dream...
僕の眠っている願望を探す為に地図は僕の目に付かない所に隠されている
僕が目覚めると、僕は貴女の毒のキスを求める
生きているという錯覚に後ずさりする

14:32 2017/12/24日

"Why do you fear to long for my love, please be strong.
If your heart can hear a song, you can't go wrong...
So repose your trust in me, save this love, live and see
If the life beyond this dream is what you seek..."
「僕の愛を熱望する事を貴女は何故恐れるの、どうか強くなって。
もし貴女の心が或る一つの歌を聞き取れるなら、貴女が身を誤る筈がない...
だから僕の中の貴女の信任を拠り所として、この熱い思いを受け止めて、生きて確めて
この錯覚の末の暮らしが貴女が求めるものであるなら
...」

20:11 2017/12/25月

"Fill your deepest wishes,
Come take my poison kisses
Life is too short, this golden hour lasts for a lifetime..."

Give me your poison kiss,
Now, come night, I need my sleeping wish
Help me dream again, somehow kiss me now

With your poisoned lips
Oh, come night, I want my missing wish
Help me get one kiss, somehow
Hold me now

No dream can heal a broken heart...
When we're apart...

...On the sea of wishes
My dream that no one misses
Tears me apart, always, somehow
Goodbye love...