https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2013年2月4日月曜日

Heroes/David Bowie翻訳

David Bowie,Heroes.1978.


Heroes
Artist: David Bowie (Buy David Bowie CDs)

Heroes
David Bowie
Changes Bowie

I
I will be king
And you
You will be queen
Though nothing will
Drive them away
We can beat them
Just for one day
We can be Heroes
Just for one day
僕は
僕は君主に成りたがる
すると君は
君は王妃に成りたがる
尤も、何ものもそれを駆逐する事は出来ないのだが
僕達は、それを凌駕出来る
正(まさ)しく唯一のその日の為に
僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に

And you
You can be mean
And I
I'll drink all the time
'Cause we're lovers
And that is a fact
Yes we're lovers
And that is that
結局君は
君はつまらないのかも知れない
結局僕は
僕は何時も酒を飲んでばかりいるから
僕達は恋人同士で
それは一つの事実だから
そう、僕達は恋人同士で
それはそういう事だ

Though nothing
Will keep us together
We could steal time
Just for one day
We can be Heroes
For ever and ever
What d'you say
何ものも、僕達を同時に制す事は出来ないが
僕達はチャンスを獲得し得た
正(まさ)しく唯一のその日の為に
僕達がヒーローでなければならない
永遠に
君はどう思う?

I
I wish you could swim
Like the dolphins
Like dolphins can swim
Though nothing
Will keep us together
We can beat them
For ever and ever
Oh we can be Heroes
Just for one day
僕は、君がイルカののように泳げたらいいのにと思う
事によったら、イルカのように泳げるのかも知れない
何ものも、僕達を同時に制す事は出来ないが
僕達は、それを凌駕出来る
永遠に
ああ、僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に

I
I will be king
And you
You will be queen
Though nothing
Will drive them away
We can be Heroes
Just for one day
We can be us
Just for one day
僕は
僕は君主に成りたがる
すると君は
君は王妃に成りたがる
尤も、何ものもそれを駆逐する事は出来ないのだが
僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に
僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に

I
I can remember
Standing
By the wall
And the guns
Shot above our heads
And we kissed
As though nothing could fall
And the shame
Was on the other side
Oh we can beat them
For ever and ever
Then we can be Heroes
Just for one day
僕は
僕は忘れられない
その壁の近くに立っていた
するとその時、僕達の頭より高い所に向けて銃は発砲した
それから僕達はキスし合った
何一つ崩壊し得なかったかのように
直ぐその後で、不名誉は異なった様相を呈した
ああ僕達は、それを凌駕出来る
永遠に
だからこそ、僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に

We can be Heroes
We can be Heroes
We can be Heroes
Just for one day
We can be Heroes
We're nothing
And nothing will help us
Maybe we're lying
Then you better not stay
But we could be safer
Just for one day
僕達がヒーローでなければならない
僕達がヒーローでなければならない
僕達がヒーローでなければならない
正(まさ)しく唯一のその日の為に
僕達がヒーローでなければならない
僕達は、取るに足らない者である
何ものも僕達を救おうとはしない
おそらく僕達は、葬られてしまう
その時君は、立ち止まらない方がいい
とにかくただただ無難であればいいと願えばいい
正(まさ)しく唯一のその日の為に

14:29 2013/02/04月曜日