https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年10月25日木曜日

Motherless Child/Les Humphries翻訳

Les Humphries Singers (Liz Mitchell) - Motherless child 1971


Motherless Child Lyrics
by Les Humphries Singers

Now listen People
I'm gonna talk about my Troubles To you
どうか皆さん聞いてほしい
私の迷いを貴方方に告白しようと思う

Yeh Yeh Yeh Yeh
Blue and sometimes alone
I'm motherless child
sometimes sometimes sometimes
イェー、イェー、イェー、イェー
悲観的でどうかすると孤立している
私は誰から産まれたの
何かのはずみに、何かのはずみに、何かのはずみに

Sometimes I feel
Like a motherless child
Sometimes I feel
Like a motherless child
sometimes I feel
Like a motherless child
A long way...from home...from home
A long way...from my home
どうかすると、私は誰から産まれたのと考え込む
どうかすると、私は誰から産まれたのと考え込む
遥かな道のり・・・故国から・・・故国から
遥かな道のり・・・私の国から

(You believe ist, believe it, believe it)
君は信仰心の篤い人、それを信仰という、それを信仰という

from home...from my home
A long way..from home
故国から・・・私の国から
遥かな道のり・・・故国から

Sometimes I feel
Like I'm almost gone
Sometimes I do feel
Like I'm almost gone
Sometimes, sometimes I feel
I feel like I'm almost gone
どうかすると、殆ど望みが絶えたように感じる
どうかすると、殆ど望みが絶えたように感じる
どうかすると、どうかすると、私は感じる
私は殆ど望みが絶えたように感じる

A long way..from home...from my home
A long way..from my own home
遥かな道のり・・・故国から・・・私の国から
遥かな道のり・・・私の最愛の故国から

(You believe ist, believe it, believe it)
貴方方は信仰心の篤い人、それを信仰という、それを信仰という

from home...from my home
A long way..from my home
故国から・・・私の国から
遥かな道のり・・・私の国から

Oh yeah babe, I come along babe
youhuhu - come along babe to you
ああそうだね無邪気な人、私は共に成し遂げる、無邪気な人、貴方方と
-貴方方の望み通りに共に成し遂げよう

and you gonna make me so happy yeah yeah
yeah...
すると貴方方は、私をどんなにか幸福に近付ける事でしょう
そう、そう、そうよ


Elizabeth Rebecca "Liz" Mitchell

Elizabeth Rebecca "Liz" Mitchell (born 12 July 1952, Clarendon, Jamaica is a singer, best known as the former lead singer of the 1970s disco/pop band, Boney M..

Early life

At the age of eleven, Mitchell and her family emigrated to London, England, in 1963.
By the end of the decade, she auditioned for Hair and eventually moved to Berlin to join the German cast where she replaced Donna Summer.
After Hair, Mitchell joined the Les Humphries Singers for a few years where she had a relationship with Malcolm Magaron.
The two left the group to form Malcolm Locks who released the album Caribbean Rocks in 1974 to minimal success. Mitchell, finding her career coming to a standstill, returned to her parents in England.

The Rastafari movement


The Rastafari movement encompasses themes such as the spiritual use of cannabis and the rejection of western society, called Babylon (from the metaphorical Babylon of the Christian New Testament).
It proclaims Africa (also "Zion") as the original birthplace of mankind, and from the beginning of the movement the call to repatriation to Africa for the descendants of those slaves forced into exile in the West by the Atlantic slave trade has been a central theme.
Rasta also embraces various Afrocentric and Pan-African social and political aspirations, such as the sociopolitical views and teachings of Jamaican publicist, organizer, and black nationalist Marcus Garvey (also often regarded as a prophet).
Another theme is Royalty, with Rastas seeing themselves as African royalty and using honorifics such as Prince or King in order to give royalty to their names.


奴隷であった人々は、何処から来て何処に行くのか?
奴隷であった人々は、何処から来て何処に行けばよいのか?
a motherless child
帰る場所と
生まれた場所
が分からない
さ迷える人々
Sometimes I feel

Like a motherless child

時に途方に暮れる
時に絶望的に思える

アフリカに帰っても、其処にあるのは、他国の文化と文明と人々


15:57 2012/10/25木曜日