https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2012年10月17日水曜日

Alone Together/Ray Charles and Betty Carter 翻訳

Ray Charles and Betty Carter - Alone Together


Title:Alone Together
Artist: Ray Charles and Betty Carter

Alone together, beyond the crowd
Above the world
We're not too proud to cling together
We're strong as long as we're together
仲間から外れ、此の世を越え
人から離れても一緒にいたい
誇りを捨てても、私達はお互いにしがみつく
私達は、一緒にいさえすれば力強い

Alone together, the blinding rain
The starless nights were not in vain
For we're together
And what is there to fear together
人から離れても一緒なら、目を眩ませるような雨も
星のない夜の闇も無駄ではない
私達は一緒にいるのだから
一体憂慮しなければならない何がそこにあるだろう

Our love is as deep as the sea
Our love is as great as a love can be
And we can weather the great unknown
If we're alone together, together, together
If we're alone together
二人の愛は、海のように透徹している
二人の愛は、単なる恋以上に貴い
だから私達は、大いなる未知の世界を乗り切る事が出来る
もし私達が人から離れても一緒にいるなら、一緒にいるなら、一緒にいるなら
もし私達が人から離れても一緒にいるなら

Kenny Dorham - Alone Together


15:27 2012/10/17水曜日