https://naritaetuko.jp成田悦子の翻訳テキストとちょっとしたこと

ブログ アーカイブ

2011年6月7日火曜日

Scorpions - Are You The One:翻訳完成

Scorpions - Are You The One

Music: Rudolf Schenker
Lyrics: Klaus Meine
Artist(Band):Scorpions

Are You The One?
貴方は運命の人ですか?

Another rainy morning
People rushing by
My head is still in the clouds
I dream with open eyes
Suddenly out of nowhere
She came into my life
Like we know each other
For quite a while
次の雨の降る朝
人々は行き過ぎ
僕は相変わらず空想にふけっている
僕は目を見開いて夢見る
不意に何処からともなく
彼女は僕のところにやって来る
随分前からお互いに知っているかのように

In the sound of silence
Time is standing still
There's some kind of bond between us
That's givin' me the chill
Do you really wonder
That we can burn the sky
It's written a thousand years ago
In the book of life
無言(しじま)の中に時はなお静止している
僕達は何かの絆で結ばれている
それは僕を震えさせる
僕達は千年前命の書に書いてあるように
空まで燃やせると本当に君は思うのか?

Are you the one that God had made for me
Are you the one who's always in my dreams
The one who keeps me goin'
When I can't go on
The one that I've been waiting for
For so long
君は神が僕のために作って下さった運命の人?
君はいつも僕が夢見る運命の人?
僕がやって行けない時、僕を支え続けてくれる運命の人
僕が長い間待っていた唯一の人
Oh, yeah

Suddenly out of nowhere
She came into my life
不意に何処からともなく
彼女は僕のところにやって来る

Are you the one that God had made for me
Are you the one who's always in my dreams
君は神が僕のために作って下さった運命の人?
君はいつも僕が夢見る運命の人?

Are you the one that God had made for me
Are you the one who's mine eternally
The one who keeps me dreamin'
When I'm sad and tired
Who gives my life a meaning
Till the day I die
君は神が僕のために作って下さった運命の人?
君は永遠に僕と共に在る運命の人ですか?
僕が悲しみに暮れ、疲れ果てた時も、僕に夢を見続けさせてくれる唯一の人
僕が死ぬまで僕の人生を意義あるものにしてくれる

Are you the one
Are you the one
君は僕の唯一の人ですか?
君は僕の唯一の人ですか?

3:09 2011/06/07火曜日